maanantai 9. heinäkuuta 2012

Tallivuoron eka päivä

Niin, tänään alkoi 2 talliviikon putki mulla, eikä tuo nyt turhan raskasta ollut! Olin vesivuorossa toisen tallivuorolaisen kanssa, eli hommaan kuului siis vesien laitto aamulla ja päivällä sekä muutaman vesiastian pesu aamulla (otin kännykällä pari kuvaa aamulla, mutta tietenkään mulla ei täällä Ypäjällä ole mukana minkäänlaista johdontynkää että saisin kännykkäkuvia koneelle..).
Ja sain minä jopa yhteen hevoseen koskea! Vein ihanan ja komean suokkiori Arskan tarhaan. :)
Aamupalan jälkeen minä ja kaksi muuta tallivuorolaista lähdettiin hakemaan Opeliksia, Ollaa ja Kismettiä laitumelta. Hitusenko kastui kengät ja housut siellä laitumella kahlatessa! :D Noh, hummat saatiin onnellisesti takaisin talliin ja päästiin sitten kämpille vaihtamaan kuivaa ylle.



Päivätallissa kierrettiin tarkastamassa vedet ja sitten aloitettiin sellainen mukava pikkuhomma kuin kolmoskäytävän karsinoiden tyhjennys! Siinä menikin sellainen 3-4 tuntia, tosin tehtiin puolisen tuntia yliaikaa kun oli vain viimeiset karsinat jäljellä, eihän niitä voinut enää jättää kesken! :D
Iltatalli saatiinkin siitä syystä vapaaksi. :)


Huomenna sitten on kaiketin "normaalia" tallia, mutta sen näkee sitten. Niin, ja huomenna kai pääsen jopa heppailemaan! :) Sain kaksi hoitoheppaa näille talliviikoille, hienoo kun pääsee vihdoinkin taas harjailemaan hevosta ja vaikka vaan silittelemään! Täällä kun derbyviikolla ja kisaviikolla oli paljon hevosia, mutta eipä tuota tullut oikeastaan yhteenkään kavioeläimeen koskettua.

Palailen asiaan taas kun on jotain kirjoitettavaa, tai vapaata aikaa! ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti