torstai 15. joulukuuta 2011

Vapaapäivä!

Tälle päivälle minulle oli jostain syystä laitettu vapaata. Yksi ainoa vapaa. Ensi maanantaina minulla on sitten iltatallivapaa + ti ja ke vapaita. Vähän hassua, mutta toisaalta ihan kiva saada pieni tauko tähän väliin. :)

Meillähän on nyt siis taas tallijakso, olen nämä kaksi viikkoa töissä 1. tallissa. Siellä hoidan n.15 hevosen käytävää yhdessä tallimestarin/tallimestarien kanssa. Aamu alkaa heinien jaolla ja karsinoiden siivouksella, niinkuin toisissakin talleissa. Erona tässä on se, että saamme helpommin kaikki boksit siivottua ennen aamupalaa, joten aamutalli on yleensä nopsasti ohi. Ennen aamupalaa loimitamme ja tarhaamme lähitarhahevoset, sen jälkeen viedään muutama kaukohevonen.
Aamupalan jälkeen karsinat kuivitetaan, käytävät lakaistaan ja heinät laitetaan päivää varten valmiiksi. Vastuualueiden hoito kuuluu myös tehdä.

Tiistaina minulla oli yöheinävuoro, vähän hirvitti, koska ykkösellä yöheinät jaetaan yksin! Vähän oli sellainen olo, että mitähän olen unohtanut tehdä jne. Mutta luullakseni tein kaiken suunnilleen oikein, koska jälkeenpäin en kommenttia asiasta saanut. :D

Tähän asti olen tykännyt ykköstallissa olemisesta, vaikka ensin jännitti yksin sinne joutuminen. Tallimestarit ovat kuitenkin mukavia, ja ravitallin rento ilmapiiri saavat siellä viihtymään!

Tänään aamulla käytiin taluttamassa tammoja, Lasina käveli nätisti ja oli muutenkin jotenkin "epänormaalin" iloisen oloinen. :D Oli ihan kivaa, vaikka onkin aika huono sää talutella. Tiet o n täynnä loskaa, mutaa, vettä ym. Ällöä. Mutta tuopahan se tammojen arkeen vähän piristystä, hope so. :)
Tänään meidän ryhmällä oli klippaustunti, ihan mielenkiintoista. Laite oli vaan kamalan painava, ja sainpa vähän jouhiakin leikattua hepparaukalta. Onneksi en kuitenkaan paljoa. :D

Tästä tuli nyt vähän tynkä postaus, mutta en jaksa kirjoittaa enempää! :D Vaikka onkin vapaapäivä, jostakin syystä minua väsyttää tänään kamalasti. Taidan kohta siirtyä suihkun puolelle ja odottelemaan muita iltatallista! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti