sunnuntai 23. helmikuuta 2014

Englanti 2.2. - 6.2.2014 tiivistettynä

Sunnunaina 2.2. lähdettiin tädin, äitin ja tädin koiran kanssa ajelemaan kohti Helsinkiä, tarkemmin sanottuna Helsinki-Vantaa lentokenttää.
Lento Englantiin lähti kymmenen yli viisi illalla, perillä Gatwickissa oltiin puoli seitsemän aikaan (puoli yhdeksän Suomen aikaa). Reissuun lähdettiin siis minä ja täti.
Perillä lentokentällä käytiin ensin kaupassa, ja kyllä sitä ihmeteltävää riitti jo ihan perus ruokakaupassa!
Sitten vain taksilla hotellille, kirjauduttiin sisään ja suunnattiin huoneeseen. Pieni ja kostea, mutta kyllähän siellä asui sen vajaan viikon. :D

Maanantaina lähdettiin käymään Crawleyssa shoppailemassa, harjoituskierros Lontoota varten. ;) Kierreltiin eri kaupoissa, ensimmäisestä kenkäkaupasta löysin täydelliset unelma korkkarit! Ah, rakkaus ♥
Kivoja kauppoja, hienoja rakennuksia ja ihana ilma vaikka tuulikin jonkun verran. Illalla palattiin hotelliin väsyneinä mutta tyytyväisinä!

Tiistaina lähdettiin vähän erilaisemmalle reissulle, hakemaan pikkusisko työharjoittelupaikastaan. Sisko oli siis kolme kuukautta työharjoittelussa Kyra Kyrklundin tallilla, ja oli kyllä hurjan hieno kokemus päästä näkemään tallit, hevoset ja ihmiset! Ja hieno kokemus oli päästä tapaamaan itse Kyra! Onnistunut päivä tosiaan!

Keskiviikkona lähdettiin valloittamaan Lontoo. Kierreltiin katselemassa nähtävyyksiä, käytiin katsastamassa Harrods, syötiin ehkä hienoimmassa kahvilassa ikinä, shoppailtiin urakalla sekä lopuksi kruunattiin päivä seikkailemalla Lontoon kaduilla. :D Löydettiin juna-asemalle ja päästiin perille hotelliin ehjinä, tyytyväisinä, väsyneinä ja märkinä. Voi sitä vesisateen määrää kun oltiin Hyde Parkissa kävelemässä!

Torstaina aamusta suuntana oli lentokenttä, eli matka kohti kotia alkoi. Lento Suomeen oli nyt vähän kiinnostavampi kun lennettiin päivällä, mikä siis tarkoitti sitä että ulos näki jopa jotain.
Hieno reissu, Englantiin haluan vielä joskus päästä uudelleen, mutta oli kyllä ihana palata takaisin kotiin herra J:n luo, joka malttamattomana odottelikin tuliaisiaan. :D